Oorkaars therapie is een oeroude therapievorm, oorspronkelijk afkomstig van de  Hopi-indianen.
Deze therapievorm is herontdekt.

Oorkaars therapie is een behandelmethode voor praktische alle klachten boven de sleutelbeenderen.

Geschikt  bij:

* regelmatige ontstekingen of irritaties van keel, neus, voorhoofd- en bijholten en oorklachten.

*Verminderde locale doorbloeding, overmatige prikkelbaarheid, hyperactiviteit, stress symptomen. *Nervositeit, slapeloosheid, doofheid, oorsuizen en doorruisen, hoofdpijn en  snurken.

*Tijdens of na verkoudheid en griep.

*Geeft ontspanning bij oververmoeidheid, angsten en depressies.

De behandeling wordt uitgevoerd met  Bio-sun oorkaarsen.

De ‘kaarsen’ zijn gemaakt van 100% natuurlijke grondstoffen en gedrenkt in bijenwas vermengd met   kruiden volgens origineel recept van de Hopi Indianen.

Salie: pijnstillend, tegen zenuwpijn, antibacterieel, helpt bij algehele lichaamszwakte en is  versterkend.

Hertshooi: antibacterieel en kalmerend

Kamille: ontstekingwerend, pijnstillend, kalmerend, sinusitis, astma, duizeligheid, koorts.

Bijenwas zorgt voor ontsmettende en onttrekkende werking.

De warmte veroorzaakt een trilling die het trommelvlies versoepeld en beter doorlaatbaar maakt.

De behandeling geeft een lokaal activerende, drukregulerende, vitaliserende en ontspannende werking en stimuleert de energiecirculatie.

Het  branden van de oorkaarsen wordt voorafgegaan door een massage van de oorschelpen en lymfegebied van hals en hoofd en een korte ontspannende gezichtmassage met voornamelijk als doel om het lymfestelsel van hoofd en hals te activeren zodat afvalstoffen optimaal kunnen worden afgevoerd.

Een oorkaars behandeling wordt als zeer ontspannend en rustgevend ervaren.